2010. október 4., hétfő

Istanbul Design Week (negyedik vasárnap)


Vasárnap a Design Week-en voltam, ahogy gondolom az utóbbi időben a legtöbben Európában (ha nem éppen a Neville Brody-féle anti design week-en :)) Itt nálunk a Régi Isztambul Hídnál, vagyis inkább a hídon volt, az Aranyszarv-öböl fölött. Az utolsó napja volt vasárnap, úgyhogy még épp időben értem oda, hogy lássam ezt a nagyon jól belakott, érdekes helyszínt (remek ötlet hogy egy hidat használtak!), találkozzak pár fiatal tervezővel, néhány nagyon mutatós prezentációs ötlettel, és persze a három óriásmacskával. Ez utóbbi volt a Macska Workshop - a gyerekek is építhettek saját, háromdés, mozgatható macskát ebből a szivacslapszerű anyagból, aminek nem tudom a nevét, de nagyon tetszett, nekem és a gyerekeknek is:


Volt pár dolog, ami viszont nem tetszett. Például, hogy csak egy könyves stand volt - ami azt jelenti az egész fesztiválra vonatkoztatva, hogy én nagyobbra, vagyis több kiállítóra, résztvevőre számítottam. (De azért vettem két könyvet:))
A másik, na, azok az óriáshangyák voltak. Gondolom, ízlés dolga, de én kifejezetten rosszul éreztem magam tőlük: semmi funkciójuk nem volt, a föléjük rakott - szintén idétlen - szövegbuborékokon kívül semmi útbaigazító jelzés vagy más sem volt rajtuk: találomra elszórták őket a környéken... ahhoz pedig túl nagyok voltak, hogy egyszerűen figyelmen kívül lehessen őket hagyni. Magukkal a figurákkal is bajom volt, nem találtam olyasmit, amivel a helyhez, vagy a fesztiválhoz tudtam volna őket kapcsolni. Mennyivel szebb és okosabb a macskás ötlet itt, a macskák nem hivatalos fővárosában!


2 megjegyzés:

  1. otomobil 5 lira
    a fánk pedig nagyon cukros, nem ajánlom
    stop táblát nem látom

    VálaszTörlés
  2. stop tábla?
    én fánkot se látok, az a kerek dolog az a simit, olyan mint a kifli, csak kerek és szezámmagos, és mindenhol ilyen kocsikról árulják. Nagyon finom!

    VálaszTörlés