2010. december 21., kedd

Contemporary 10, Haydarpasa lángokban (tizenkettedik vasárnap)

A mozgalmas visszatérő hét mozgalmas véget ért: mindenki visszaszállingózott lassan a városba, a törökök a családtól, Zitáék Bulgáriából, a csehek Szíriából - úgyhogy a péntek este megint a tetőn ért, kedves emberek és mindenféle grillezett földi jó társaságában. Szombat reggel ásítozva összeszedtem magam, és elindultam a Contemporary nevezetű művészeti vásárra, kicsit fáradtabban mint előző nap, de nem kevésbé jó társaságban: egy társammal és egy tanárommal az iskolából.
















A hely elég zsúfolt volt még így az utolsó napon is. Magyarok közül a budapesti Nessim Galéria volt jelen, értelemszerűen kortárs magyar fotókkal. Nekem legjobban az iráni rövidfilmek tetszettek, de azért ideteszek pár képet, a teljesség igénye nélkül.

 Ezt Milán miatt fotóztam.
Hát igen, ezzel én is pont ilyen fülvakarósan voltam...













Aslımay Altay Göney


A hétvégét azonban elsötétítette a Haydarpasáról felszálló fekete füst: még mindig tisztázatlan körülmények között felgyulladt a több mint százéves épület teteje. A körülményekről rengeteg történet kering, a többség szerint nem volt ez véletlen, mi több állami támogatással történt - régóta próbálják ugyanis valami módon magánkézbe adni az épületet, és így talán könnyebb meggyőzni az embereket, hogy ez szükséges lépés. Mielőtt az én blogomat is betiltják mint a wikileaks-t meg a youtube-ot (hihi), gyorsan hozzáteszem, hogy ez mind csak találgatás. Mondjuk azért enyhén szólva érdekes, hogy a kiérkező tűzoltók hagyták leégni az egész tetőszerkezetet, mondván: nem volt elég hosszú a létra...
A Haydarpasáról (még a tűz előttiről persze) szép felvételek vannak az új Chanel reklámban, képek és cikkek a lángokról:
http://www.panoramio.com/photo/44339757
http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=fire-breaks-out-in-istanbuls-historic-train-station-2010-11-28
http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=haydarpasa-train-station-set-on-fire---follow-up-2010-11-29



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése